52
REGISTRES DU BUREAU
[i5oi]
CIL — Reception de lad. amraxade.
20 et 21 décembre i5oo. (Fol. 62 r°.)
Le vingt"10 jour dud. mois, par l'advis et oppinion des baillifz de Gisors et Amyens, les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris, aconi-paignez des archers et arbalestriers, sergens, quar­teniers et bourgois d'icelle ville, sont allez hors de lad. ville, oultre Nostre Dame des Champs, au de­vant des embaxadeurs de l'Empire, et les ont con­voyés et acompaignez jusques en l'ostel de l'Ange, en la rue de la Huchette, auquel hostel ilz ont esté
logez f1'. Et led. jour on leur a envoyé en leur logis et presenté de par lad. Ville torches, ypocras et espices.
Et le xxim0 jour dud. mois, lesd. Prevost et Esche­vins sont allez faire la reverence ausd, embaxa­deurs en leurd, logis, devant lesquelz ilz ont fait faire une proposicion en latin par maistre Loys Pinel, docteur en theologie, grant maistre du col-liege de Navarre.
1501
CUL — Injonction aux Mes des euvres de lad. ville de fere preparatifz d'engins
ET AUTRES CHOSES CONVENARLES POUR LED. EDIFFICE [du PONT NoTRE-DaMe].
7 janvier i5oi. (Foi. 62 v°.)
Le septiesme jour de Janvier mil cinq cens, les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris ont enjoinct à maistres Didier de Felin et Gaultier Hubert, maistres des euvres de lad. ville, qu'ilz pourvoient au bois estant en l'isle Nostre Dame, et aux engins estant au bout du pont, telle­ment que s'il seurvient aucune crue de la riviere,
lesd, bois et engins ne puissent aller aval l'eaue ne porter ou faire aucun dommaige aux moulins. Et oultre leur a esté enjoinct qu'ilz baillent par escript quelz preparatifz d'engins ou autres choses il con­vient faire pour besongner en l'ediffice du • pont Nostre Dame l'esté prochainement venant.
CIV. —- Gaiges et tauxacions des
11 février i5oi
Le unzemo jour de Fevrier mil cinq cens, en l'Os-lel du Roy près les Augustins @> où estoient messire Guillaume de Poictiers, lieutenant du Roy et gou­verneur de Paris; mc Jehan de Ganay, conseiller du Roy et president en sa Court de Parlement; les Pre­vost des Marchans et Eschevins de lad. Ville; maistre Martin de Bellefaye, conseiller du Roy en icelle Court; mc Jehan Burdelot, procureur general du Roy, et sire Jehan Le Gendre, qui estoient tous assemblez pour tauxer les gaiges que maistre Didier
OFFICIERS POUR L'EDIFFICE DU PONt.
(Fol. 63 r°.)
de Felin, maistre Gaultier Hubert, mess0 Jehan d'Es-culant, m° Charles d'Orgemont, Sebastien de La Grange, Oudart de Caupperel et m0 Anthoine de Grant Rue demandent avoir par chascun an, tant pour l'année passée que pour les années à venir, à cause des charges et entremises qu'ilz ont eu pour l'ediffice du pont Nostre Dame'3': a esté deliberé et conclud que les dessusd, auront de gaiges et taxo-cions ce qui s'ensuit:
C'est assavoir que led. nv3 Didier de Felin, m'des
C LV hostellerye de l'Ange", en la rue de la Huchette, était dénommée aux xiii0 et xive siècles «maison de Pontigny» (plan inédit de Berty). Résidence de l'abbé de Pontigny, cet hôtel fut acheté Ie 22 septembre 1370 par l'abbé, de Clairvaux, ll était situé dans la censive du Roi, et fut plus tard affecté au logement des ambassadeurs étrangers.
<-) Voir la noie de la page 19.
'3) Pour les commissions délivrées respectivement à chacun de ces personnages, voir ci-dessus les art. XX, XXI, XXV, XXXVIII, XLI, etc.